Reference od absolventů cvičení Zdravá záda Dospělí

Ing. Ivana Brožová

Cvičení Zdravá záda navštěvuji asi 3. rok. Náplň hodin je perfektní. Každá hodina je jiná (jak po stránce cviků, tak i hudby). Po hodině se vždy cítím lépe, více rozhýbaná a příjemně naladěna, i když den třeba nestál za nic. Cvičení na mě působí pozitivně, úlevu cítím, celkové zlepšení by ale vyžadovalo častější aktivitu (1x týdně je málo, ale to není problém lektorky). Lektorka Vlaďka je velmi milá, hodiny jsou zábavné, jen občas bych uvítala (kde by to šlo) malinko svižnější tempo (ovšem jsou tam zase starší účastníci...). Jen ještě častěji prosím zařadit cviky na krční páteř. Období „klidu" bez cvičení a bez vedení  je příliš dlouhé. Ideální by pro mne byla nabídka "náhradního" cvičení u dalších kolegů.

Jiří Podešva

Od 90. let chodím (vždy s několikaletou přestávkou) na cvičení Zdravá záda, již asi na třetí nebo čtvrtou epizodu. Se cvičením jsem naprosto spokojen, je to veselé, pestré a hlavně funkční! Oceňuji cvičení na rovnováhu - to je pro starší lidi velmi důležité. Opravdu nevím, co tomuto kursu vytknout. Velmi mně prospěl, jsem spokojen.

Zora Záleská

Cvičím letos poprvé a cvičení se mi líbí. Atmosféra je přívětivá a hodina uteče jako voda. Paní lektorka je super, vždy vše řádně vysvětlí. Přidala bych možná jen trochu víc posilování svalů kolem páteře.

Ing. Martin Bernas

Jsem asi už dlouholetý účastník  (odhadem tak 5 let).  Cvičení jsou velmi pestrá a funkční, cítím se po nich  výborně, vynikající jsou cvičení na koordinaci pohybů, zachování (zvýšení) pohyblivosti kloubů a kostry, dechová cvičení, speciální cvičení (např. na oči, taiči, apod.). Od té doby, co chodím na tato cvičení (a cvičím je i doma) nemám potíže se zády. Podání lektorky je přesvědčivé, určitě se nenudím a většinou cvičení pochopím (spíš ho někdy úplně přesně nezvládnu). Uvítal bych trochu víc posilovacích cviků (např. na břišní svaly). Nevadilo by mi, kdyby hudba byla někdy tišší, zvláště při výkladu. 

MUDr. Eva Fialová

Prostě a jednoduše mi cvičení vyhovuje. Zdravotní potíže nemám, nemohu tedy posoudit, zda to na mne funguje nebo ne, ale myslím si, že je to bezvadné protahování a že to musí udělat dobře každému i v rámci prevence. Když se na lektorku dívám, jak cvičí, motivace je dostatečná a jen lituji, že aktivně nesportuji.
Přála bych si koupit DVD nebo jiné elektronické medium, kde by lektorka předcvičovala jednotlivé cviky s tematickým zaměřením, tak jak právě vede jednotlivé série v kursech, nejlépe i s hudbou.

Ivana Zemanová

Cvičení je super, vyvážené cviky, vždy zaměřené na určitou část těla. Mně vyhovuje ve všech směrech. Těším se na další cvičení po prázdninách.

Magdalena Liptáková

Na cvičení sa stretávame 4. rokom. Hodiny sú na vysokej odbornej úrovni, hodina je tak pestrá, že čas veľmi rýchlo letí, výber cvičení je volený s ohľadom na vekovú hranicu účastníkov a ich zdravotné problémy zodpovedajúce veku. Na cvicenia sa veľmi teším, je tam veľmi dobrá atmosféra, toto cvičenie som si zvolila kvôli problémami s chrbticou a som veľmi spokojná, lebo cítim zlepšenie stavu. Od mlada som rada chodila na rôzne cvičenia - aerobik, joga, pilates - takže pri hodnotení tohto cvičenia vychádzam z týchto skúseností a musím konštatovať, že naša lektorka nás motivuje, pri cvičení sme uvoľnení a dobré cvičenie je vždy aj zábavné. Zakaždým ho máme spestrené novým cvikom, zábavnou aktivitou a pod.  Som so všetkým spokojná - zmenila by som asi to, ze rada by som chodila aj 2x týždenne.