Jsem lektorka a učitelka zdravého pohybu.

Již přes 30 let předávám lidem umění sebeléčby pohybem.

Naučím i vás, jak se zbavit bolestí (nejen) nohou a opět si užívat zdravé tělo a lehký krok.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Odmala jsem pořád v pohybu. Také jsem jej i vystudovala, mou "alma mater" byla Fakulta tělesné výchovy a sportu Karlovy univerzity. Více o mé profesní cestě si můžete přečíst u mě na LinkedIn.  Pohyb mě zkrátka baví. 

Mám velké štěstí. Moje práce mě živí i baví. Poděkování od těch, jimž pomáhá, mě navíc ohromně motivuje. Snažím se ji dělat stále lépe.

Učím správně pečovat o vlastní tělo samé vstřícně naladěné a milé lidi. Ti mladí, tedy budoucí ajťáci a fyzio­terapeuti na ČVUT v Praze, jsou ohromně vnímaví a zdravý pohyb je hodně zajímá, moc mě to s nimi baví. Generačně blíže jsou mi pak milí „Masters“ z Univerzity třetího věku, případně učitelé mých řádných studentů. Věnuji se ale i lidem, kteří si mě najdou třeba na webu.

Ty starší může motivovat, že ve svých letech nadále sportuji a jsem v dobré formě. Těm mladým zase v pohodě stačím i na náročných vysokohorských túrách nebo při lyžování ve francouzských Alpách. Učím je také aktivně regenerovat unavené svaly – i na konci pobytu jsem fit, zatímco mnozí z nich už druhý den kulhají a dělá jim potíže třeba sejít se schodů.

Na přednáškách, seminářích a ve cvičebních hodinách předávám jen to, co jsem od­zkoušela na sobě a dobře zažila: cílený, léčivý a přitom zábavný pohyb.

Lidé odcházejí z lekcí spokojení a nabití endorfiny. S radostí pak sleduji, jak postupně mění své běžné denní návyky: jak sedí, jak odpočívají, jak se staví k domácí práci, jak chodí. Jejich tělo se přepne do nového, „léčebného“ programu. A pak si už pomůže samo.

Na počátku mé kariéry to ale tak růžové nebylo

Po studiích přišla praxe. Mí studenti trávili desítky hodin týdně u počíta­če, bolela je záda a k řešení svých problémů potřebovali něco úplně jiného než atletickou rozcvičku nebo rytmiku, které se na vysoké škole naučí budoucí tělocvikáři.

Vlastně ani já jsem tehdy ještě nebrala vážně to nejdůležitější. Totiž, že je o sebe třeba aktivně a průběžně pečovat. Dnes už všem trochu potutelně říkám:

Starejte se jen o ty části svého těla, které chcete mít zdravé.

Souběžně s prací také celý život sportuji. Po skončení závodní kariéry jsem v létě nejraději na výletech v horách nebo na kole, v zimě na milovaných sjezdovkách. Závodní sport si ale vybral i svou daň. Potkalo mě několik úrazů, jejichž léčení vyžadovalo také rehabilitaci – zlobilo mě koleno s přetrženým křížovým vazem, měla jsem příčně plochou nohu, trápila mě patní ostruha.

„Zlom“ a zlom

Poslední kapkou byl před lety úraz na horách: zlomila jsem si pravou ruku a přivodila těžký výron pravé nohy. Se zasádrovanou půlkou těla se opravdu nedá dělat skoro nic! Tohle totální znehybnění ale přineslo zlom v mém uvažování.

Všechny ty skvělé a účinné cvičební a léčebné systémy, jako je čchi-kung dechová terapie,  jóga či tai-čchi, spirální dynamika, Feldenkreisova či Dornova metoda, SM systém a mnoho dalších, které jsem během let poznávala na několika desítkách odborných školení a workshopů, se mi propojily s tím, co jsem na vlastním těle vyzkoušela při různých rehabilitacích. Pečovali o mě různě kvalitní terapeuti, v Čechách i v cizi­ně, někteří opravdu špičkoví.

A tak jsem postupně upravovala doporučení svých terapeutů tak, aby léčba postupovala efektivně a rychleji. Vyzkoušela jsem si na sobě, že to jde. A úrazy se mi už nedějí, jsem poučená a pohybuju se nejspíš už taky jinak, líp si pohyb plánuju i užívám.

Mám chuť vše, co bylo dobré a užitečné pro mne, naučit také další lidi. Jak to vše tedy dál předat svým studentům – budoucím fyzioterapeutům i inženýrům? A svým klientům?

Jak má vypadat stálá péče o tělo, když člověk chce, aby zůstalo zdravé? Odkud začít? Jak vybrat pro každého to správné cvičení? Jak pomoci těm, kteří už nějaké problémy mají? Jak je nezahltit? A jak vést cvičení tak, aby lidi opravdu bavilo a oni neodcházeli znudění?

Krása je v jednoduchosti

Nakonec jsem se rozhodla vybrat a vyučovat „návod“ na ideální pohyb pro tělo u těch nejběžnějších činností. Učím lidi pohybovat se tak, aby to nevedlo k úrazu, výronu, ale ani třeba k ústřelu zad či krku, zánětům ruky nebo bolestem chodidel.

Takový běžný pohyb nezdrží od jiné práce, neztrácí se čas dojížděním na trénink. „Cvičit“ se může kdykoli, když si člověk uvědomí své tělo. Třeba při chůzi, běhu, při zdvihání věcí, sklánění se k zemi, otáčení a mnoha dalších činnostech.

Orientovala jsem se na lidi, kteří hodně sedí, tak jako převážná většina mých technicky zaměřených studentů. Jsou pak bolaví, ztuhlí a bez energie. Chtějí rychlou nápravu, nemají ale čas na složitá cvičení.

Protože častou skrytou příčinou bolestí šíje, zad, beder či kříže jsou podélně i příčně ploché nohy, vbočené palce a další deformity prstů či bolesti pat, vytvořila jsem také vlastní systém cvičení Cviky pro nohy.

Nejsou to žádná magická cvičení, ale velmi pečlivě sestavený výběr nejlepších odzkoušených cviků. O „zázrak“ a současně klíč ke zlepšení problémů s nohama (a tedy například i zády) se musí každý postarat sám: je třeba denně cvičit několik kvalitních cviků. A trochu se projít. Nic moc dalšího už není potřeba. Na víc si obvykle lidé ani nechtějí vyčlenit čas.

Co mě hodně baví

Cviky pro nohy, Cviky pro dětské nohy a další...

Vytvořila jsem podrobné informační a výukové materiály k tématu noha a chodidlo, aby se každý mohl včas seznámit s tím, jak si může sám pomoci. A to dříve, než se stav jeho nohou vážně zhorší.

Protože si přeji, aby se o důležitosti zdravých dospělých i dětských nohou pro celkové zdraví přesvědčilo co nejvíce lidí, všechny e-booky jsou zdarma

Pomocí jednoduchých testů včas rozeznáte problém i jeho závažnost, dozvíte se víc o příčinách bolestí a problémů, které vás na cestě za zdravýma nohama zdržují, a také podrobnosti, co určitá vada způsobuje. Budete tak lépe rozumět cestě k nápravě. Naučím vás také podrobně léčivou "Vitalizační" masáž nohou. A pro děti a jejich rodiče mám několik pěkných a zábavných aktivit pro nožky.

Osvědčenou cestou od potíží ke zdravým nohám je můj první a velice oblíbený online kurz:

cvičební program Cviky pro nohy.

Obsahuje podrobný a přitom jednoduchý návod k nápravě nejčastějších vad a problémů nohou, se kterým můžete začít ihned a sami.

Ve svém programu vás naučím poznat, co vaše nohy potřebují. Pak už můžete vykročit k péči o všechny části svého těla, které chcete zachovat zdravé. Sami a hned.

Bude mi potěšením, až se zase budete pohybovat s opravdovou radostí: lehce, pružně, dynamicky a bezbolestně. A když už vám nebudou stačit vlastní nápady, kam vyrazit, mám v zásobě tipy na pěkné výlety.

Na mé online cestě je druhý komplexní online kurz: Cviky pro dětské nohy.

Předposledním online kurzem je vstupní kurz pro dva následné cvičební programy: jednak pro Cviky pro nohy, jednak pro Záda v pohodě. Vhodný je ale také jako samostatný kurz pro ty, kdo mají bolesti a problémy v šíji a krku, v bedrech a v zádech, kdo se potřebují lépe posadit, aby přežili dlouhé pracování u počítačů atd. Těm všem může velmi pomoci!

Jmenuje se  Naslouchejte tělu od nohou!

Nejnovější online kurz z jara 2021 je dvanáctihodinový cvičební kurz s velmi propracovanými lekcemi pro léčení a uzdravení bolavého a ztuhlého těla ze sezení u počítačů, vhodný také pro nabrání kondice.

Jmenuje se  Záda v pohodě!

Vlaďka v médiích

Celý život (nejen) naboso

Rozhovor v pořadu "NaBOSo mluví" s Jiřím Součkem (video 39:26).

Chjcete mě poznat víc? V tomto rozhovoru na sebe prozradím mnoho: o svém vysokoškolském i celoživotním studiu, o sportovní kariéře a o sportech, které mě baví a třeba mohou pomoci i vám, o mé práci, o tom, jak probíhá výuka studentů fyzioterapie, kteří se učí, jak na to, aby jejich klienty nebolela (nejen) záda. A jak se na technické škole liší výuka ostatních studentů i jejich učitelů, které ta záda opravdu bolí...

Ale i o lektorování dospělých a seniorů, o vedení seminářů, kurzů a pravidelných cvičení nejen nohou, o zdravém životním stylu, o zdravém obouvání i o zkušenostech z dlouhodobého chození naboso, o fyzioterapii a životních výzvách. A třeba i o tom, co je to "katedrála tělesné výchovy"...

Božský den pro nohy

Rozhovor s Dádou Frenclovou (nejen) o nohou. Ale především o tom, že nemusíte čekat na návštěvu u podologa nebo pedikérky a co vše můžete udělat pro své zdraví a pro ozdravení svých nohou sami v domácím prostředí.

Jak si tedy udělat božský den pro své nohy?

Začít můžete osvěžující koupelí, pokračovat perfektní účinnou  masáží a vylepšit kondici nohou speciálním cíleným cvičením. Mnohem více se dozvíte v rozhovoru (video 1:14:45).

Udělejte si čaj a chvíli relaxujte třeba při pletení. Poslechněte si takérůzné tipy ke správnému obouvání. A též pro koho jsou či nejsou vhodné "barefoot" boty, tedy boty se zcela rovnou podrážkou bez jakéhokoli podpatku.

V pořadu Sama doma

Tento díl pořadu Sama doma se vysílal ve čtvrtek 11. února 2021.

Můj krátký vstup je v čase: 1:08.15 – 1:16.45 pod názvem Cviky pro nohy.  

Téma rozhovoru se týkalo možností pro pohyb seniorů v domácím prostředí, když byl tvrdý "lockdown" kvůli coronaviru a mnozí senioři byli opravdu jen "sami doma". Bez možnosti chodit na cvičení či se potkávat a třeba sportovat ve skupinách.

Najdete zde i ukázku drobného cvičení vestoje a testu na pohyblivost rukou. Více o zákulisí tohoto rozhovoru je v článku na mém blogu:

Co jsem za 8 minut v ČT Sama doma nestihla.

 

Dejme nožky do pohody

Dejme nožky do pohody (video 26:55)  v "Rozhovorech radosti"  u Jany Joy Ohankové se dotkneme každodenních návyků vdržení těla a v běžných denních pohybech a zmíníme důležitost správného nastavení těla.

Také probereme důležitost chodidel pro postoj, pro ukotvení těla i souvislosti a propojení tělesné a duševní stránky tohoto "ukotvení"  právě od nohou. Přidám drobné tipy k obouvání i k vylepšení stability při držení těla, Povíme si, zda a k čemu jsou dobré ponožky a vše zakončíme výzvou pro nohy.

V Prima news s Davidem Mrhačem

Pořad bylo možno vidět v CNN Prima news : To nejlepší z Nového dne - a to dne  4. 8. 2020.

S bosonohým kolegou Davidem Mrhačem jsem odpovídala na dotazy moderátora k bosému chození, představila jsem originální "bosoboty pro televizi", přidala pár postřehů pro cvičení nožek malých dětí a další dotazy k bosému chození zodpověděl pak David. Více o obsahu rozhovoru je v článku na mém blogu:

Jak jsem šla do televize a nic neřekla.

 

Jak podnikat online i ve vyšším věku?

 

Pořad byl uveden  v rámci"plážovnických" rozhovorů mé online "učitelky" Stáni Stiborové v dubnu 2021 (video 55:17).

Více o obsahu rozhovoru je v článku na Stánině blogu, kde si celý rozhovor můžete pustit i ve formě podcastu.

Jak zvládnout on-line podnikání i v šedesáti letech.

 

Cviky pro nohy se představují v katalogu

Můj profil v katalogu "Plážovníků".