Jak na schody… nahoru jet, dolů jít? Nebo opačně?

Zábavný paternoster…

Když jsme ještě sídlili v budově Elektrofakulty na ČVUT, tak tam byl (a pořád ještě je) místo obvyklého výtahu „páternoster“. Kdo neví, tak možná napoví spojení „oběžný výtah“. (Mimochodem, víte, že v Praze je takových veřejně přístupných a fungujících páternosterů jenom 25?)

Bavilo nás do výtahu naskakovat, když se podlaha skoro už nořila do tmy nižšího podlaží. A sledovat překvapené obličeje vážených profesorů, když jim tam s dusotem dopadlo pár rozverných tělocvikářů.

paternoster

Nebo naopak vystupovat na poslední chvíli do vysokého schodu při míjení stoupajících zad a poté sukýnek dlouhonohých studentek, to bavilo zase hodně moje studenty.

A pokaždé se vedly mezi pasažéry vášnivé diskuze, co je pro nohy méně zatěžující, aby pak kolena a chodidla nebolela.

Sportovci hlásali, že je SAMOZŘEJMĚ nejlepší nahoru i dolů běhat po schodech. Ti hodně hraví se pak ještě sázeli – o oběd nebo aspoň o pivo. Nám vystupujícím se pak v přízemí šťastně zubili v ústrety.

Někdy jsme je cestou zpátky z oběda trochu hecli. Ti stejní nám nahoře v pátém patře uříceně funěli do obličeje a ten oběd zdarma nám málem odevzdali do rukou. Byli tam ale dřív!

Nesportovci tvrdili opak. Je třeba ROZHODNĚ pilně jezdit nahoru i dolů – vždyť kdoví, jak dlouho to tu ještě bude fungovat. No, tak páternoster tam jezdí doteď…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A pak byli ti, co právě chtěli začít lámat svou lenost. A ti se přeli nejvíc.

Nekuřáci a „turisti“ říkali: „NABETON nahoru jít a dolů jezdit!“

Plážoví“ sportovci zarytě oponovali, že rozjezd musí být pomalu a pro tělo je na začátku určitě šetrnější se nezadýchat:

STOPROCENTNĚ nahoru jet a dolů jít!“

 Tak co si myslíte vy??

Chcete-li mezitím přijít na kloub tomu, proč vás stejně nohy bolí, ať už po výstupu nebo po sestupu, můžete zapátrat v e-booku Pět příčin proč nemám zdravé nohy.

A jinak komentujte, v článku Lanovkou nahoru? Nebo dolů? bude rozhřešení…

Mám ráda pohyb. Baví mne jej studovat, zlepšovat, vyučovat a pohybem také inspirovat druhé ke změnám svého těla, mysli i života. Přes 20 let učím lidi zdravě sedět, stát, chodit a cvičit. Naučím vás, jak se zbavit bolestí nohou a opět si užívat lehký krok. Na můj příběh se podívejte zde >>

Jsem autorkou terapeutického cvičebního online programu Cviky pro nohy.>> Napravuje rychle, zábavně a jednoduše vady a deformity nohou i chodidel.

Učím vše taky naživo na jednodenních seminářích Zdravé nohy I. a také Zdravé nohy II. >>

Věnuji se i klientům ve firmách nebo na individuálních lekcích a především na skupinovém cvičení Zdravá záda pro dospělou i starší generaci.>>
Komentáře

Přidat komentář